Wednesday, January 30, 2013

Bagaimana Shaklee Membantu Ibu Angkat Dalam Penyusuan

ramai yang agak terkejut apabila mengetahui ibu yang tidak pernah mengandung mampu menyusukan anak angkat seperti ibu-ibu yang lain. kebanyakkan mereka menyangka hanya ibu mengandung sahaja mempu menghasilkan susu badan.





Bagaimana Ibu Angkat Bertukar menjadi Ibu Susuan?
kunci utama untuk menjayakan matlaamt ini adalah penghasilkan prolaktin dan oksitosin di dalam tubuh seseorang ibu.

Hormon prolaktin bertugas menghasilkan susu, manakala hormon oksitosin berfungsi untuk mengeluarkan susu keluar dari payudara seorang ibu. Diketahui juga kedua-dua hormon ini dirembeskan oleh kelenjar pitituari iaitu kelenjar yang terletak di bahagian otak manusia. ianya tidak ada kena mengena dengan rahim seorang wanita. Oleh itu walaupun seorang wanita itu tidak lagi mempunyai rahim atau tidak mengandung secara biasa, dia masih boleh menghasilkan susu.

Bagaimana Hendak Menstimulasi perembesan hormon-hormon ini agar susu dapat dihasilkan dan dikeluarkan.?

Terdapat 2 kaedah :

1) Melalui pengambilan ubat yang dapat merangsangkan penghasilan ini dan yang kedua ialah dengan menstimulasi puting susu, yang secara tabiinya akan merangsangkan perembesan hormon. Kebiasaannya penggunaan teknik pertama sahaja jarang sekali membuahkan hasil.

2) Berhasil terutama bagi ibu yang menyusukan anak sebelumnya. Kedah yang terbaik adalah dengan membuat 2 teknik seperti kaedah 1

ramai ibu angkat yang bertanya, bila dan bagaimana hendak memulakan stimulasi. Kebiasaanya , ibu dan bapa angakat dinasihatkan untuk melalui proses kaunseling penyusuan sebelum mengambil anak angkat.

Tujuan kaunseling adalah untuk menyediakan ibu bapa ini agar bersedia dari segi mental dan fizikal sebelum menerima tanggungjawab yang besar. Persediaan mental amat penting kerana proses penyusuan yang ingin mereka lalui ini bukanlah suatu yang tabii tetapi proses adaptasi. Mereka juga perlu tahu mengapa mereka ingin dan perlu menyusukan bayi tersebut dengan susu ibu. Mereka juga perlu tahu cabaran yang perlu dilalui sebelum dan selepas mengambil anak angkat.

Jika ibu dan bapa angkat ini sudah bersedia dari segi fizikal dan mental, barulah langkah seterusnya dapat dilakukan dengan mudah iaitu persediaan fizikal. Persediaan fizikal termasuklah memulakan stimulasi dengan kaedah yang betul seawal dua atau tiga minggu sebelum menerima anak angkat tersebut.

Proses penyusuan anak angkat semestinya bukan sesuatu yang mudah, walaupun begitu ia bukan sesuatu yang mustahil. Dimana kemahuan...disitu ada jalan...

Sekiranay anda benar-benar bertekad, sebenarnya ada jalan yang lebih selamat untuk menghasilkan susu badan selain dari suntikan hormon keatas payudara. ikuti kisah ini....

...selepas 6 tahun menunggu cahaya mata tetapi masih belum dikurniakan rezeki untuk memiliki cahaya mata, maka beliau dan suami bernekad untuk mengambil anak angkat..hebatnya wanita ini, beliau mempunyai jiwa keibuan yan sangat kuat, beliau berniat hendak menyusukan anak angkatnya.

Beliau meminta konsultasi dari saya dan vitamin yang bagus untuk membanyakkan susu. saya terangkan konsep asas penyusuan agar beliau tidak salah faham. Saya terangkan seperti selalu yang dikongsikan, vitamin tidak membanyakkan susu cuma ia membantu si ibu sihat dan bertenaga serta mempercepatkan penghasilkan susu dengan lebih lancar dan meriah apabila lebih kerap si ibu membuat perahan.

Dalam usaha kita, jangan lupa berdoa dan berharap kepada Pencipta yang memberikan rezeki hambanya kerana dia sebaik-baik pemberi. Saya mengingatkan beliau agar terus berdoa dan berzikir pada Allah.

Alhamdulillah..selepas 3minggu lebih, susunya dah mula menampakkan hasil. ini dinamakan induce lactation. Beliau amalkan vitamin lengkap untuk penyusuan.

hebatnya tekad dan jiwa wanita ini..beliau berusah tanpa putus asa untuk menyusukan walaupun untuk anak angkat.

Hakikatnya duit kita boleh cari....tetapi kepuasan utuk memiliki dan menjadikan anak itu halal untuk selamanya adalah kepuasan yang tidak ternilai.

maka jika anda adalah seorang ibu yang pernah melahirkan dan mahu menyusukan semula atau nama lain proses relaktasi, saya sangat mengalu-alukan.

Bagaimana Produk Shaklee Boleh Membantu Anda Dalam Menghasilkan Susu Untuk Anak Angkat Anda?

Anda ining mencuba vitamin yang sangat selamat dan semulajadi tanpa effect yang tidak baik. Ia dilengkap untuk proses penyusuan tetapi harus di ingatkan, pengambilan supplement haruslah seiring dengan amalan pengepaman dan direct feeding malahan pengambilan air yang turut menjadi aspek penting dalam menjayakan penyusuan.

Pengambilan supplement bagi menjaga kesihatan ibu sepanjang proses ini juga sangat digalakkan kerana induce laktasi bukanlah semudah ABC tetapi memerlukan kesabaran dan kesungguhan yang sangat tinggi. Supplement seperti Pekej 3M adalah yang terbaik dan insyaaAllah dapat membantu memudahkan lagi usaha murni seorang ibu angkat.

Kliks Sini Untuk Supplement dan Fungsi 





sesiapa berminat untuk mendapat harga istimewa boleh pm kami:
familicare | jaeiajeShaklee Independent Distributor (888383)
011-29207518 | 013- 3217182

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates