Friday, January 18, 2013

Set Breastfeeding Shaklee Bukan Sekadar MilkBooster

Set Breastfeeding Shaklee yang pastinya penuh dengan kebaikan selain daripada fungsi utamanya untuk menambahkan susu.

Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein, juga merupakan Anti Stress serta meninggikan sistem pertahanan badan. Menukar makanan (glukos) kepada tenaga dan membantu ibu-ibu berfikiran positif dan sentiasa dalam mood baik dan secara automatik penghasilan susu akan menjadi lancar. Vitamin B ini turut membantu mencantikkan wajah agar kelihatan lebih berseri

Antihistamine semulajadi yang meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Jika ibu atau anak demam, anda perlu tingkatkan pengambilan vita C kepada 2biji sehari dan mungkin tidak perlu lagi ubat demam, ia turut membantu dalam menpercepatkan baik luka termasuk luka apabila pumping atau di gigit oleh anak. Vita C turut mencerahkan serta membersih dan mencantikkan kulit.

Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 mineral dan zat besi. Ada kajian mengatakan kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama menyusu bayi dan ibu digalakkan menambahkan ikan bilis (salah satu sumber zat besi) dalam makanan pertama bayi mereka , pengambilan vita-lea membantu si kecil membesar dengan lebih sihat.

Juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan" sangat kaya dengan pelbagai nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah-buahan mahupun sayur-sayuran.
Alfalfa juga terkenal sebagai penggalak susu (milkbooster). Dalam penyusuan, Alfalfa membantu memekatkan susu di mana ia menambahkan jumlah lemak dalam susu ibu. Selain itu ia turut membantu menurunkan berat badan ibu dan membantu membuang angin dalam badan dan bayi anda akan kurang kolik (angin dalam badan)

Magnesium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan lain-lain. Bukan sahaja sangat penting untuk ibu menyusu malah  untuk semua wanita dan lelaki, kerana kita akan mudah mendapat osteoporosis apabila meningkat usia. Bilangan kalsium dalam darah akan berkurangan apabila ibu di datangi haid. Ada sesetengah ibu yang mendapati susunya merudum tatkala datang period, kepada ibu yang mempunyai bayi demam kuning (jaundice) semasa dalam pantang, digalakkan untuk mengambil ostematrix agar khasiat vitamin D dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.

Ia membantu dalam memberi tenaga, melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran serta mencantikkan kulit si ibu dan membantu mengawal paras kolestrol dan juga memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus untuk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu. Kelebihan ESP dengan susu soya yang lain dipasaran ialah ESP non GMO soy iaitu soya yang dibasuh tidak menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat serderhana agar enzim didalamnya tidak musnah dan kualitinya sangat tinggi.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates