Sunday, January 6, 2013

Kelebihan Vitamin C shaklee



percaya atau tidak...satu tablet vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 1/2 biji oren..


Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan untuk membolehkan vitamin c sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin c adalah mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan, maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet.

Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin c dengan lebih baik.

KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE UNTUK BADAN MANUSIA

Imuniti

Dengan pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi dan juga akan menguatkan tulang dan gigi kita termasuk mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita dalam pantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka.


Hypertension

 ia juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.

Antioksidan

Ia berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita. Apabila badan terhindar dari risiko serangan radikal, maka sudah tentu peluang untuk kita dijauhkan dari penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dielakkan.

Membentuk Kolagen
kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulan rawan. Oleh itu ia mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot kita dari menjadi lemah dan lembik.

Memerangi kanser
ia mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsangkan pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kenser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan.

Mencantikkan kulit
Pengambilan vitamin c setiap hari mampu mencerahkan kulit, melambatkan penuaan serta menyekat pembentukkan pigmen.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates