Sunday, September 9, 2012

Resdung





Anda selalu bersin, gatal-gatal hidung, selesema akibat resdung?

Jika anda mengalami simtom-simtom seperti sering gatal-gatal, kerap bersin, berhingus atau berkahak terutamanya pada waktu pagi, disarankan segeralah rawati pada peringkat awal bagi memudahkan pencegahan dan rawatan.

Resdung pada peringkat parah bukan sahaja memerlukan pembedahan, malah ia mungkin akan membawa kepada penyakit lain seperti parah yang lebih serius.

Pakar telinga, hidung dan tekak (ENT) Dr. Isa Rejab berkata, masalah resdung berpunca
daripada alahan terhadap habuk, kutu dan pijak ataupun makanan tertentu.

" Resdung bukan penyakit tetapi gejala penyakit yang mesti diselidiki dengan tepat untuk mengetahui penyebab bagi rawatan yang sepatutnya.

Berdasarkan ujian keatas daging yang dikeluarkan daripada rongga sinus, beberapa pesakit resdung, ada yang disahkan penyakit TB, Kanser, kulat, virus dan bakteria. katanya ketika menyampaikan ceramah di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Malah, jangkitan resdung juga boleh merebak ke bahagian otak dan mata yang akhirnya menyebabkan seseorang itu menjadi buta. selanjutnya

Walaubagaimana pun, pencegahan dan rawatan awal mampu menyelamatkan anda. Dengan pengambilan vitamin C secara konsisten anda mampu mencegah dan merawat masalah resdung walaupun di peringkat yang agak teruk.

kenali Vita C selanjutnya  : vita c


Apa kata mereka??





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates