Wednesday, March 6, 2013

Petua Kempiskan Perut Buncit Shaklee

Perut yang buncit boleh meningkatkan potensi berlakunya sindrom metabolik seperti diabetes, hipertensi, disipemia (gangguan lemak darah/kolestrol) serta meningkatkan risiko penyakit kardiovaskular dan pembuluh darah tersumbat.

Ukuran lilit perut yang ditetapkan oleh WHO (Organisasi Kesihatan Sedunia) untuk Asia Pasifik adalah di bawah 90 sm untuk lelaki dan 80 sm bagi wanita.

Ramai antara kita berusaha untuk menurunkan berat badan tanpa membersihkan usus (membuang tosin dari badan) dan membiarkan sisa buangan terkumpul dengan banyak di dalam badan. Sisa buangan (toksin ) yang tidak dibuang ini akan disearp oleh sel badan dan menyebabkan perut buncit dan berat badan susah untuk turun.

Badan yang mengandungi toksin akan menunjukkan simptom-simptom seperti berikut:

  • Berat badan susah nak turun
  • sembelit
  • jarang membuang air besar
  • Sakit kepala
  • Masalah kulit seperti jerawat
  • Mudah letih dan lesu
  • Mulut / badan berbau

Pembersihan usus perlulah diutamakan untuk memastikan penurunan berat badan berhasil tanpa sebarang kesan sampingan untuk jangka panjang. Herb lax membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit dengan berkesan. disamping itu proses pembuangan air besar menjadi mudah.



Lecithin / Omega Guard:
Berfungsi sebagai pemecah lemak dan sebagai pelarut kolestrol dan lemak tepu yang lain. Lecithin menyebab lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan.

Alfalfa / heblax:
Membantu membuang lemak yang telah pecah oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu sesiapa sahaja yang mengalami masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan.

Cinh / ESP
Protin amat penting untuk membina otot dan menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protin dapat membantu menahan dari kelaparan yang mana boleh membantu  mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.





sesiapa berminat untuk mendapat harga istimewa boleh pm kami:
familicare | jaeiaje
Shaklee Independent Distributor
011-29207518 | 013- 3217182

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates