Friday, April 26, 2013

Isu Keburukan Soya..Kenapa ESP Tidak Seperti Soya Lain?

Ramai yang tertanya2 dan meragui kebaikan dan khasiat ESP dan menyamakan ESP dengan sumber soya yang biasa. Sedikit penerangan dan pemahaman yang mampu dikongsikan supaya kita yang mengambil atau yang ingin mengambil ESP supaya mengambilnya dengan ilmu. Kerana dengan ilmu itu baru kita yakin dan dengan keyakinan barulah khasiatnya akan betul2 menyerap dan terserap dengan sepenuhnya oleh badan serta memberikan kesan seperti yang kita inginkan.



ESP adalah Sumber Protein, Kenapa Protein Penting Untuk Badan?
  • Protein adalah makanan yang sangat penting untuk badan. Tubuh kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit,rambut, otot-otot, organ, plasma, antibody, enzim, hormon, haemoglobin dan sel-sel dalam badan. Semua bergantungkepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru, menggantikan tisu-tisu badan yang lama dengan tisu-tisu baru, menggantikan tisu-tisu rosak.
  • ESP merupakan sumber protein lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh  badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, dengan berasaskan tumbuhan (Non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolestrol dan terbukti secara klinikal dapat meningkatkan tenaga berjam-jam lamanyauntuk kehidupan harian supaya kekal aktif sepanjang hari disamping membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan enzim dan hormon yang sempurna.
  • ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah. Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1gm dan tanpa gula laktosa dimana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus dalam darah. Dan paling penting tiada bahan kimia, tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet. Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga.
  • Kelebihan ESP jugan menjadikan kulit lebih cantik, halus dan gebu setta  berseri. Membantu menghilangkan jerawat di muka, memberikan tenaga berpanjangan serta menjadikan badan makin sihat dan kurang letih. Menganjalkan kulit dan payudara yang kendur, cepat kenyang dan membantu dalam mengawal berat badan. ESP juga menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolestrol dan menyokong kesihatan jantung serta prostat.
  • ESP jika diambil bersama supplement lain turut membantu penyerapan yang lebih baik. Cepat menyerap dan kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tidak mengambil bersama ESP
mengkin semua dah tau tentang khasiat dan fungsi ESP..tp mungkin ramai yang belum tau kateria/panduan untuk memilih susu soya atau supplement dari soya.

7 KRITERIA PENTING ESP dan PANDUAN MEMILIH SUPPLEMIENT PROTEIN SOYA.

  1. Kacang soya itu sendiri mesti ditanam dan tumbuh membesar secara organik - kenapa kacang soya mesti ditanam secara organik?...sebab kajian penanaman secara kimia (bukan organik) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan. Dan dari kajian sudah terbukti ada hubungkait antara kanser dan nitrates. Jadi amatlah penting pesticides, fungicides dan herbicides tidak digunakan sepanjang proses pembesaran  kacang soya ini.
  2. Kacang Soya itu mestilah Non-GMO (tidak dihasilkan secara genetic) - Kenapa soy protein mestilah Non Genetic Engineered? sebab secara umumnya , kacang soya dari jenis genetic adalah murah untuk dihasilkan (ini lebih kurang vitamin sintetik) dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara untuk menjimatkan kos pemprosesan. Dan semestinya soybean yang dihasilkan secara genetic.
  3. Soy Protein itu mestilah mengandungi 9 asid amino. - ini ciri-ciri yang sangat penting. Badan memerlukan kesemua 9 ini untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman , antibodi, enzim. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30% and many important body function are deleyed or stopped.
  4. Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mestilah dibersihkan dengan air bukan dengan alkohol - Alkohol tu sendiri dah haram, kalau dicuci dengan alkohol, ia akan memusnahkan kandungan isoflavone...up to 88%. sedangkan isoflavone itu diperlukan untuk mengurangkan risiko kanser paru-paru dan sebagainya. Isoflavone juga berfungsi sebagai menyeimbangkan hormon dan menaikkan berat tulang.
  5. Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan - soya yang mentah mengandungi anti growth dan anti-tyrosine substanse. Sedangkan kalau kekurangan bahan-bahan ini akan  menyebabkan low blood pressure, low body temperature anda restless leg syndrome. Find a brand that used an extracting proses that removes this substance, yet keeps the soy in a raw in order t maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONE which are very sensitive to heat.
  6. Proses pembuatan protein soya sebaiknya adalah tanpa pemanasan. - Amino Acids sangat sensitif dengan suhu yang panas. in some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. if an individual consistently consumes a diet that lacking in all of the essential amino acids, inadequete brain development and hormone or other body tissue development can be result.
  7. Soy Isolate itu mestilah ditambah dengan unsur kalsium. kenapa? - kajian melaporkan baahwa serbuk soya adalah sangat berasid dan boleh menyebabkan kerapuhan tulang. dan oleh yang demikian unsur kalsium yang secukupnya mesti ditambah  dalam soy protein untuk menuetralkan kembali serbuk soya itu. Kebanyakkan pengusaha/pengeluar protein soya tidak menambahkan kalsium secukupnya. 




sesiapa berminat untuk mendapatkan harga istimewa boleh hubungi kami:
 FB : familicare | jaeiaje
Shaklee Independent Distributor (ID NO 888383 )
pm/ whatsapp : 011-29207518 | 013- 3217182

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates