Saturday, February 22, 2014

PETUA NAK DAPATKAN ANAK COMEL DAN CANTIK

Pasti ramai kan ibu-ibu hamil inginkan untuk dapat anak yang berkulit cantik, putih dan gebu...insyaAllah hari nie familicare akan kongsikan sedikit sebanyak petua...tapi  sejauh mana keberhasilan familicare tak pasti yang penting jangan terlalu percayakan sampai 100%. tapi tak rugi kalau ingin mencuba...mana yang baik..kita ambil...


Sebaik-baiknya si ibu banyakkan membaca surah maryam dari awal kehamilan hinggalah bersalin. Surah Maryam memudahkan ibu untuk bersalin. Begitu juga dengan surah Yusof, dapat membantu untuk dapatkan anak yang cantik rupa paras dan akhlaknya. insyaAllah..

Tips kedua...banyakkan makan kismis dan kurma. Kismis dan kurma memang dah sedia maklum, semua orang tahu terlalu banyak khasianya untuk ibu dan baby termasuk otak baby dalam kandungan selain dapat menghilangkan loya ketika awal kehamilan.

Minum air sarang burung. bagus diamalkan masa mula mengandung sebab ia kan menjadikan kulit bayi lebih cerah, halus serta badan bayi menjadi lebih kuat berbanding bayi lain dan ibu juga pulih cepat selepas bersalin.

Ada orang kata minum air kelapa pure bagus untuk kulit bayi. Cantik, halus dan lagi satu memudahkan untuk bersalin. Satu lagi...minum air soya...yang nie memang best..tapi pastikan soya yang diminum NON GMO dan memenuhi kateria pemilihan susu soyang yang betul-betul berkualiti bagi mengelakkan kulit bayi yang dilahirkan menjadi sensitif atau alergi. Boleh lihat ke link ini untuk info pemilihan 7 kateria penting pemilihan susu soya

Selain itu banyakkan makan buah buahan seperti buah anggur, delima, tak kira la buah ape pun asalkan buah yang berkhasiat. Ada orang kata...rajin-rajin lah tengok muka or gambar baby yang comel-comel, insyaAllah anak dalam kandungan pun akan ikut kecomelan baby tu..betul ke tidak, Wallahu a'lam....sambil tengok-tengok tu..banyakkan berdoa..minta Allah kurniakan pada kita semua baby yang comel. baik rupa paras dan juga akhlaknya..amien..

kita berusaha dan merancang tapi Allah yang menentukan...selamat mencuba !!!





 FB : familicare | jaeiaje
Shaklee Independent Distributor (ID NO 888383 )
pm/ whatsapp : 011-29207518 | 019-9198024




1 comments:

fatimah said...

Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Petua Cepat Hamil

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates