Thursday, August 16, 2012

NutriFeron mencegah lebih baik dari merawat



Tumor dan Sel Kanser adalah satu entiti yang sama tetapi tidak sama. Dari segi konsepnya kita semua tahu sel2 kanser apabila ia mula menetap pada satu tempat (organ dalaman) misalnya ia akan terus berkembang atau membelah dan terus membelah sehingga membentuk Tumor. terdapat lebih dari 100 jenis kanser yang berlainan yang dicatatkan oleh saintis perubatan. kedua-dua kaedah rawatan altenatif dan konvensional bersetuju dan mengakui Tumor adalah ancaman punca kepada berlakunya beberapa komplikasi yang menjejaskan kesihatan secara keseluruhan. sel2 kanser didalam berbentuk tunggal tidak mendatangkan beberapa ancaman yang serius kepada kondisi kesihatan kita, bahkan kita tidak merasa kesakitan.

Tumor yang membesar mampu menghalang atau menjejaskan fungsi pelbagai organ dari berfungsi secara normal. umpamanya sebiji tumor yang besar didalam usus akan menyebabkan tersumbatnya sistem perkumuhan terpenting dalam badan. Tumor yang berkembang didalam otak mampu menghentikan keseluruhan aktiviti badan yang lain.
sistem imun yang kuat dan kukuh mampu melawan...
lebih lanjut

Penyakit barah payudara merupakan barah tisu payudara. di seluruh dunia, ia merupakan penyakit barah paling meluas dikalangan wanita, menyerang sekitar 10% semua wanita pada semua peringkat umur di dunia barat. Walaupun usaha meluas dijalankan bagi mengesan awal dan rawatan berkesan, sekitar 20% wanita meninggal disebabkan penyakit barah tersebut, dan ia merupakan bentuk barah kedua tertinggi bagi wanita.
Kajian Kementerian Kesihatan malaysia pula menunjukkan kira-kira 94% kes yang dirawat di hospital kerajaan sudah ditahap paling kritikal dan sukar dipulihkan lagi. Ada diantara puncanya dalah disebabkan pesakit lebih suka mendapatkan rawatan tradisi dan hanya bersetuju mendapat rawatan apabila parah. Berbeza dengan negara maju dimana statistikdi negara maju menunjukkan 80-85 peratus pesakit kanser payudara menjalani kehidupan biasa setelah menjalani rawatan awal, berbanding hanya 58% di Malaysia.
wikipedia


kenapa mesti sakit baru kita mula gaduh untuk mencari rawatan?
 bukankah mencegah itu lebih baik dari merawat?

PENEMUAN TERHEBAT DALAM BIDANG IMMUNOLOGI



Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.

Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon  semulajadi di dunia (Nutriferon). Dia telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 jenis tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, honeysuckle jepun dan biji plantago, mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluran semulajadi interferon tubuh.

Didalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia, herpes dan HIV serta lain2. Tambahan pula ia terbukti amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai penyakit.

Kebaikan Nutriferon:


  • mengukuhkan sistem imun badan dalam masa 3hari- ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. mampu membunuh T-cells, B-cells dan makrofag.
  • melawan kanser dan tumor- interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kenser. selain itu ia juga mempu mengurangkan ketidakselesaan ketika waktu kemoterapi.
  • melindungi dari influenza- ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara sekeliling.
  • meringankan stress dan kelesuan.
  • melambatkan penuaan.
  • mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit hepatitis B & C
  • mempertingkatkan menopaus.
  • mengurangkan simtom PMS ketika waktu haids seperti kekejangan, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Template by:

Free Blog Templates